Wednesday, August 22, 2007

ACOUSTIC N' UNPLUGGED - part 2

Awal malam. Kat LA International Airport. Atau LAX. Aku tolong Mak cik Ramlah lepasi imigrasi. Aku dah baik dengan Mak cik Ramlah yang mulanya agak berlagak tadi. Masa terbang Mak cik Ramlah banyak bercerita. Aku terhibur.

Pergi tempat luggage. Cari bagasi Mak cik Ramlah. Jumpa. Sungguh mudah. Bawak keluar dari situ. Di luar ramai yang menanti. Bukan menanti Mak cik Ramlah. Menanti kenalan masing-masing la. Tiba-tiba. Dengar satu suara manja. Aku toleh. Nampak sorang perempuan Melayu bertudung hitam sedang melambai tangan. Aku balas lambaian sambil senyum. Senyuman ikhlas pasal dia lawa. Dia hentikan lambaian. Mungkin salah orang. Aku termalu.

Aku terpikir. Mak cik Ramlah. Aku cakap ada orang panggil. Mak cik Ramlah menoleh dan ternampak perempuan Melayu tu depan mata. Perkataan yang terkeluar dari mulut Mak cik Ramlah…"Rozana". Rozana? Masing-masing berpelukan. Aku terpikir semula. Cukup la aku hantar Mak cik Ramlah.

Aku 'dalam keadaan' transit. Mesti masuk semula. Mak cik Ramlah panggil. Kenalkan kepada satu-satu anak perempuannya. Belajar kat UCLA. Rozana mengucap salam. Aku sambut. Cair sekejap pasal Rozana lawa. Rozana cakap aku disangka orang Cina. Aku gelak ambik hati. Lepas tu aku tak berapa nak dengar Rozana cakap apa. Aku 'layan' wajah Rozana. Teringat kat Siti Nurhaliza. Uish! Tak boleh jadi. Aku terpaksa beransur. Mintak diri. Mak cik Ramlah ucap terima kasih. Aku cakap…"No hal!"

Aku ke tempat berangkat. White people yang jaga situ kata aku terlambat lima belas minit. Flight ke Seattle-Tacoma International Airport atau SEA-TAC dah terbang. Sepatutnya aku tak perlu keluar dari situ. Aku termangu. White people tu kata lagi aku boleh tumpang United Airways pasal ada link dengan MAS. Tapi. Esok pagi pukul 9. Aduh! Bagasi aku? Dah terbang tadi. Boleh ambik kat SEA-TAC esok.

Tidur kat LAX le malam ni. Aku mula menyalahkan orang. Ni semua Mak cik Ramlah punya pasal. Aku toleh kat tempat perpisahan aku dengan Mak cik Ramlah tadi. Eh…Rozana? Rozana masih berdiri kat situ. Memandang aku sambil tersenyum. Aku cair.

Lagi sambung…aiyak! Holiao ho!

15 comments:

nUr@dDeEn said...

Aiyakkkk!! Lagi mau sambung maa? Wo hen sanfu lor.. hehehe .. aisey, lupa plak ayat lain .. ok, wa tunggu next celita loo..

Masy said...

haiyaaa sambung lg kaa? manyak tensen ini maciam lo!

aku said...

rozana mengugat iman..haha

13may said...

cesss...tensen arrr ini mcm....

bila mau sambung???

nur'ain said...

uik..bsambung agi.. npe sume gurl yg awk citer sume lawa2..? duk kt kayangan ke

ad3ck said...

ye pet lee. li gow mei ar? ;p.

Titicaca said...

tiba2 wa telingat itu lagu search
" lozana, kau gadis idamanku..lua ati jadi satu...bila kita bertemu.." waaa..sangat jiwang la waaa...

lindosh said...

ceh.. baru je nak nyanyi lagu rozana.. titicaca dah nyanyi duluk! cite pasnih konpem rozana dan makcik ramlah ajak tompang tido ngan dorang kan kan? ade cannnnnnn

arianna adrizal said...

taktik marketing betol..
sila sambung..

faridfadhly said...

takde sambung pon?

debikdebuk said...

aiyaaaa...

Sastri said...

ek eh... sama je pesen dgn azzam bila masuk bab pompuan ek... keskeskes...

zwitterion said...

sambung jgn tak sambung..

achik said...

ceh.. baru je nak nyanyi lagu rozana.. titicaca dah nyanyi dulu.. aiyaaaa!!! ;p

ah kim said...

Salam.

Nur@ddeen - Lu manyak baik la ho. Wa suka sama lu. Pasat apa lu tau ka? Tatau? Pasat lu pelempuan lo! Hohoho!

Masy - Lu tensen pun tatak guna ma! Wa punya celita wa punya suka lo! Aiyak!

Aku - Lu aku ho? Aku selupa hantu paku lo! Tapi aa lu bagut. Iman manyak kuat.

Ah May - Wa lindu sama lu la May. Wa mau kasitau. Olang Melayu cakap cinta tak mengenal usia. Butut ho? Tapi aa lu laki ka pelempuan? Aiyak!

Nur 'Ain - Wa kasitau aa summa pelempuan cantik ma! Itu pasat wa suka sama pelempuan. Ada butut ka wa cakap?

Ad3ck - Lu olang cina ho? Hohoho! Kita pengyu! Holiao ho!

Titicaca - Wah! Manyak sedap suala lu nyanyi. Selupa selombong kapal mau jalan. Lu mana bilajar? Akademi Fantasia 8 ho?

Lindosh - Lu pandai teka wa punya celita ho? Butut! Lu teka manyak butut-butut salah! Hohoho!

Arianna Adrizal - Wa mau untung ma! Itu pasat wa pandai marketing. Lu apa bisnes? Ayam golek ho?

Farid Fadhly - Lu tau apa alti sabar? Aiyak! Nanti wa celita man-man lo! Soli aa ada kasar sikit wa punya cakap. Tapi aa wa suka sama lu. Lu manyak baik ma! Kasi baca silalu la ho!

Debik Debuk - Lu suka hantam olang ho? Lu punya nama bikin wa takut ma! Aiyak!

Sastri - Telima kasih pasat lu cakap pesen wa celita pelempuan sama dengan Ajam Supali. Wa manyak suka. Ini punya makna aa wa sudah jadi lelaki tulen ma!

Zwitterion - Lu ingat sambung-sambung sama dengan tali ho? Tapa...lu punya pasat wa kasi sambung. Telima kasih laun kelali!

Achik - Lu punya nama aa wa lasa lu punya badan misti kechik. Achik Kechik. Ada sama la ho!

Telima kasih sama summa olang. Wa kasi sambung. Wa manyak sayang sama lu olang. Hati wa manyak sinang. Kasi baca la ho!

Telima kasih laun kelali! Holiao ho!