Tuesday, September 18, 2007

SETAN KENA IKAT - KISAH 2

Ramadhan. Kampung aku. Acara tradisi. Tukar-tukar juadah berbuka. Mesti ada. Satu masa tu. Mak aku buat mee bandung asli. Style Muar. Sedap. Aku. Ambik kesempatan. Nak hantar ke rumah Nuha. Nuha putih. Gebu. Aku geram. Tapi. Sabar. Puasa. Heh.

Sampai halaman. Rumah Nuha. Bau nasi beriani gam. Fuh. Tapi. Ternampak motor Abu Mereng. Ces. Potong line. Nak ngorat Nuha la tu. Aku rapat kat motor Abu Mereng. Bukak punat tayar. Kempiskan.

Entah macamana. Motor tumbang. Hempap kaki aku. Ades. Terpikir. Mintak tolong. Untong-untong nanti Nuha sapukan minyak kat kaki aku.

Malangnya. Nenek Nuha yang urutkan. Kematu je rasa. Katanya. Mak bapak setan kena kurung, anak setan pulak bermaharajalela. Perli la tu.


Moral : Cuci la motor kalau dah kotor tu.

45 comments:

Masy said...

apsal le dengki nau ko dgn Abu Mereng tu Ahkim oit.. hehehehe

1st!!~

chot said...

pasal abu mereng tu lagi hemsem dr dia masy...

ad3ck said...

ahaha jahat nye ko. kan da kene hempap. padan muke haha. tapi kalau aku jadi ko mase tuh pong aku akan wat bende yg sama hahaha.

achik said...

Abu Mereng tu ada TULAH tu.. ;p

13may said...

ishhh...dari kecik sampai besaq perangai tak ubah ubah...

anda memang lelaki sejati!

:D

bunga rampai said...

Salam,

Hahaha - kelakarnya kamu!

p/s yang buruk dibalas buruk dan sebaliknya ;) Wallahu'alam.

KAMARSURIA said...

yep.. betoi kot chot...hehe

nUr@dDeEn said...

Hak hak hak ... harap maaf, cuba lagi!

shahril aley said...

balasan ketika bulan Ramadhan memang terasa la. nasib baik nenek Nuha yang urut. kalau Nuha yang urut mesti anak setan membesar jadi bapak setan plak. hehehe....

akirasuri said...

hahak!

Buat nakal dibalas baeeeekkkk punyaa!! :p
Naseblah sikit, kalau capek kaki jadinya..
makin jatuhlah saham berbanding abu mereng tu..
hahak!

ya ya..saya itu tulen ma olang johot..
tapi sikalang ala tinggal ini silangor juga..
huhu..

AiRynnz said...

tu la dengki lagi kat org...kan dah kene kaki tuuu :p

p/s: teringat lak novel "surat ungu untuk Nuha" ;)

debikdebuk said...

wa tau lu misti jiahat punya olang woo..

HazuraHamzah said...

apa la ko.. kena hempap skit dah nak nangis.. nuha tgk ko terus rejeck... jantan la skit bro... he..he.. soli aaa.. apek! wa balu mau kenal lu... slm kenal lo...

Ayaq masak said...

Hahaha Tuhan bayar cash tu! :P

Azhar Ahmad said...

Hahhaha, ka nenek Nuha ada hati kat hang.. Nguahahahh

Mimi Amilia said...

ehehehe
padan muka!

anon said...

aku cuba nak berfantasi.tapi pose. sabar2

p/s : kenapa blogger.com je boleh komen. aku pakai wordpress.

zino said...

memang begal betul masa kecik2 dulu ya hehe

khairyn said...

huh awek lama nama Nuha

patutla teruja sangat dengan buku aku tuh! hahhahaha

ismisuzu said...

olang bilang aaa, what u give u get back lohh..!

huahuahua... padan muka itu olang!!

aNoi haLim said...

akum...
1st time nk meninggalkan jejak neh..
aaa..
abu mereng balas dendam tak pastue?

Titicaca said...

mee rebus? nasi beriani gam...uuuuuuuiii bestnyaaa
err..padan muaka ko kena hempap hahahahahhahahahahahahha...

amirahsyuhada said...

tulah dapat balasan tunai woooooooooo

hOtMaMa said...

tetiba teringat lak time beraya kat kg hubby di johor, sama la ada tukar2 juadah bila nak raya kan...masa first time tengok dulu tu mcm kagum sangat..& tahun nih turn di johor lg sekali...mrasa la tengok tukar2 juadah lg..seronok woo

flush said...

mesti abu mereng anak ketua kampung, pastu kaya, ada moto..

mee tu tumpah tak??

zwitterion said...

ohh itu ceritanya si Nuha..

Cik Diari / Aida said...

ahkim, bulan posa bukak kedai ka? hik hik..

tak baik dengki mendengki dibulan posa ni. tunggu pas raya nanti la.. ho ho..

ujang said...

pada satu tengahari tu..
kira-kira 2 hari yang lampau
senin 17 sweet september 2007
kat area setapak.

aku panjat tangga opis member aku ni..
tiba-tiba aku dengar tapak kaki
orangnya tak nampak lagi.
rasa kaki tu sedang menghentak-hentak sesuatu la..
macam hentak sebab lenguh kot.
lalu aku pun tinjau la kat bawah tangga tu..
laa...bau rokok lagi kuat.
bau tembakau american tobacco ni...jenama Dunhill.
aku pelan-pelan tengok.
intai.
macam kenai......
Dia tersengih tengok aku, lalu tanya padaku
"posa tak, kalau tak meh la join"
aku jawab "tak posa"
dia tanya "apasal tak posa?"
aku cakap sebab aku....sebab aku takde alasan sebab apa aku tak posa.
aku pun tak tau sebab apa aku tak posa ari tu..
Ponteng posa...lebih kurang.
Hah apa lagi isap la rokok aku ni kata Dia menawarkan rokoknya pada aku sebatang...
aku amik tapi aku tak bakar lagi. pegang jer.
'pasal apa ko tak isap?' tanya mamat pakai spek ni.

tekak aku kering la, kalo tekak kering musti aku nak minum, pastu dah minum nak makan pulak, dah makan mesti nak tido la... lebih baik jangan isap.
"ye tak ye jugak" balas Dia.

Ok mcm ni la...ko isap rokok ni pastu ko jangan makan dan minum, isap jer rokok ni....
sampai tekak ko rasa pahit.
sampai perit. jangan minum air.
ko dah rasa tu jangan sesekali minum air.
pasal apa? aku nak ko seksa tekak ko tu.
lagi sakit tekak ko lagi tinggi daya ketahanan ko...
ye tak ye jugak kata aku.
selama ni pun kita manja sangatkan tekak kita ni..
hari kita bagi anak tekak kita makan yang sedap-sedap, manis-manis, lemak-lemak, lazat-lazat...

Aku pun bakar la rokok tu, tak cukup sebatang, aku pow dia lagi sebatang..
tak cukup lagi..aku pow dia lagi sebatang.
last2 dia sound aku,"agak-agak la ko ni" ko nyer tak posa pun jgnlah pow rokok aku ni sapai licin siolll.."
Ok. aku tak mintak dah.
Memang. Memang sakit tekak aku ni isap rokok masa bulan posa tak makan minum apa...

hahaha... rasakan kau wahai anak tekak..biarlah kau terseksa sampai bila bila.. biarlah aku sakit.sakit dari terus melahap makanan lazat yang membawa bencana teras halwa nafsu bertunjangkan iblis...

Tak jugak! dah nampak mak cik jual air tebu mula la tak keruan...
cemana yer...

aku dah la tak posa...tapi ceman aku nak ajar anak tekak aku ni...kalo aku g makan minum balik ni...

Pening...
Chow..
Ok bang, tima kasih sebab bagi aku rokok tadi..
Abang tu bilang " ok Zul kapan, aku naik dulu la, nanti bos aku perasan plak aku tak de kat meja aku"

Kami sama-sama naik tangga menuju ofis Azzam Bellamy selepas menghisap-rokokkan-diri bersam dibawah tangga dekat bangunan yang berada di sekitar setapak.

Tamat la kisah nya.

Moral of the story :

Walaupun tak posa jgn sesekali buat fitnah kata orang tak posa..
Walau pun kita posa jgn sesekali kita tinggalkan posa sebab posa pasti akan datang pada kita sampai bila-bila.

Jadi? marilah kita berposa..tapi posa yang macamane yer?

SELAMAT BERPUASA!

zul kapan said...

Ello2 testing testing.

Allaammaakk! sekali ujang sudah pecah tembelang laaaa! huhuhu! percayalah...itu semua hanya imaginasi ujang yang tak terkawal. hahaha!

Untuk saudara aiman hakim a.k.a ah kim : tolong jangan buat perangai lu tu lagi okay? kelakar pulak rasanya...hahaha!

Setan kena ikat yo?

ShutterSpeaks said...

anak setan tu ko lah yer? ahahah... bagus juga imaginasi terkawal ko :-p

Azer Mantessa said...

abu mereng tu berisi ooo

:D

F-Tia said...

:)

faridfadhly said...

wow siap ada satu entry khas dari ujang kat comment nih.

selamat puasa semua

akucakap said...

Azzam meh la ke blog kejam lagi cabul tanpa sensor dari LPF, KDN dan RTM mahupun Era dan TV swsta malaysia. www.akucakap.blogspot.com

Iman Mawaddah said...

Ok la tu. Tak dapat cucu..dapat neneknya, jadilah ;D

lindosh said...

kesian tak dapat diurut nuha.. kempunan la.. puasa2.. :P

ah kim said...

Salam.

MASY / CHOT / AD3CK / ACHIK / 13MAY -

Hohoho! Lu olang ciakap wa jiahat ho? Memang lo! Wa tatak suka sama Abu Meleng pasat apa lu olang tau ka? Tatau? Wa pun tatau lo! Hohoho!

ah kim said...

BUNGA / KAMAR / NUr@ / SHAH / AKIRA -

Ala betut lo lu olang ciakap. Wa kinna balas itu jam jugak ho. Itu pun aa wa masih tatak selik lo! Manyak lagi pekala wa bikin kasi sama itu Abu Meleng. Hoho!

ah kim said...

AIRYN / DEBIK / HAZUR / AYAQ / AZHAR -

Ya lo! Tapi aa dalam hati wa yang suci ini aa wa suka sama itu Abu Meleng lo! Bukan suka apa aa wa suka...suka...suka lengki sama lia lo! Hoho!

Itu nenek Nuha manyak baik lo! Masa bukee aa lia kasi wa makan nasi biliani gam ma! Syiok oo!

ah kim said...

MIMI / ANON / ZINO / KHAIRYN / ISMI -

Hoho! Hati wa tatak sinang lo ingat itu celita. Wa tatak puas hati sama Abu Meleng. Lia sulah kasi wa meleng selupa lia. Huh! Tapi aa untok pengetahuan lu olang aa sikalang wa sulah baek sama Abu Meleng lo! Satu bulan satu kali wa kasi talipon sama lia. Wa balik kampung pun wa kasi zialah lia punya lumah. Baek ho?

ah kim said...

ANOI / TITI / AMIRAH / MAMA / FLUSH -

Telima kasih ho. Betut lo nasi beliani wa punya pebelet lo. Nenek Nuha aa kasi masak itu nasi manyak syiok oo. Satu kali makan aa lasa selupa naik kapal telebang lo! Tatak boleh celita panjang ho...puasaee! Mau tukar juadah sama wa ka lu olang? Tamau tapa! Hoho!

ah kim said...

ZWITT / AIDA / UJANG / ZUL / SHUTT -

Wa kasi ciakap aa lulu punya jam aa wa punya hati ala jatuh sama Nuha. Sikalang aa wa tamau ciakap. Manyak selih. Apapun aa wa punya imajinasi aa wa boleh kasi kawal punya. Nyangan bimbang la ho! Wa masih hilup. Ho?

ah kim said...

AZER / F-TIA / FARID / CAKAP / IMAN -

Manyak betut lo itu Abu Meleng pandai silat lo. Misti lia ala ilmu tinggi punya ho? Tapa la ho. Kasi lia sinang lulok. Wa pun tamau kaciao sama lia lagi. Wa jali olang baek.

Lagi satu aa itu nenek Nuha ulot wa manyak syiok oo. Sikit lagi wa kasi titun oo. Hoho!

ah kim said...

LINDOSH -

Kesian sama wa ho? Naseb baek wa punya hati ala kuat. Simangat wa aa wa tamau tenok Abu Meleng menang oo. Hati wa silalu panas. Tapi puasee punya hat aa wa kasi tepi itu pelasaan lengki. Wa mau jali olang baek ma! Ho?




Telima kasih laun kelali summa la ho!

faridmw said...

salam...
selamat berpuasa..
ntri yang menarik...
lawak la....