Saturday, September 22, 2007

SETAN KENA IKAT - KISAH 4

Dulu. Puasa. Kat Kampung Temehel. Malam. Aku terlewat pergi surau. Tengah berjalan. Tiba-tiba. Mentol torchlight pulak terbakar. Bergelap.

Sampai surau. Jama'ah tengah solat Isya'. Nampak motor Abu Mereng. Eh. Tak pernah-pernah dia ke surau selama ni. Hm. Aku bukak lampu motor dia. Ambik mentol. Masuk kat torchlight. Boleh.

Lepas solat tarawikh. Masa nak balik. Pak Imam merungut. Tunjuk penutup lampu motor Abu Mereng terbukak. Pak Imam kata. Motor tu dia pinjam. Nanti apa pulak kata Abu Mereng. Ah. Sudah. Pak Imam pinjam rupanya. Patut la.

Pak Imam kata lagi. Dia sumpah. Sapa yang ambik mentol tu nanti 'anu' dia jadi katak puru. Ha? Secara sembunyi. Aku keluarkan mentol dari torchlight. Lalu cakap. Aku jumpa tepi tiang. Selamat.

Kawan aku. Jenal. Jeling. Cakap. Comel apa jadi katak puru. Cheh!


Moral : Jauhkan diri dari bercinta dengan orang yang tak dikenali.

45 comments:

bunga rampai said...

Ah Kim aaa ...

Kamu memang nakal!!

Katak puru? hahaha ... dahsyat sumpahan tu!

Ada pengajaran indah dalam entri ini :)

Salam.

nanonano said...

kikiki :p

kemat said...

lenkali cakap tok iman sumpah jadi orang kaya, so bile ko dah kaya leh belikan dia motor, tak yah tok imam pinjam motor lagi..

nasib ko tak jadi katak puru malam tu..heheh

akirasuri said...

hahak!

adeii.
nakal yang amat! :p

pak imam tu sungguh comel.
sumpah jadi katak puru tu.
wahahak!

*tersengeh-sengeh*

13may said...

selamba aje kata jumpa kat tiang...

kah kah kahh...

F-Tia said...

" Moral : Jauhkan diri dari bercinta dengan orang yang tak dikenali. "

..and sometimes, to be in love with someone you knew long enough could turn into something you will never want it to be :)

-d0ne-

Sastri said...

haa... tau takut kena sumpahan... keskeskes... :p

zino said...

nasib baik.. kalau tak hehe...

amirahsyuhada said...

saya selalu takutkan anak murid saya "siapa tak mengaku tipu, dia akan jadi cikgu..cikgu di sekolah henry gurney" depa takut juga, ramai yang jumpa dan mengaku saya depa menipu kat saya sebelum ni. Jadi cikgu henry gurney kira ok apa, keje gomen tu.

tapi sumpah tok imam lagi takbleh bawa main oooooooooooo....

debikdebuk said...

Ko dah tukar jadi katak puru tak? hahahahha

Purpleheart said...

Takutnyee dengar sumpahan tuu..

tyrexia said...

pak imam ni boleh menyumpah plak. ish ish ish..

johan said...

allow..!!! novel ahkim bila mau teluar maa...suda lama tunggu ni...
ahaks...lu punya celita aa.. manyak blues tau...
tabik la sama lu punya celita...

zwitterion said...

hehe..tau takut jadi katak puru.:D

Ayaq masak said...

Hahhaahaha selamatttttttt.

inna hayati said...

tumpang lalu...

cop...cop...nak tnye...ape kene mengene cerita dengan moral of d story?

inna hayati said...

kesian la Abu Mereng tu...kenapa dia selalu jadik mangsa?

lindosh said...

mmg btol la moral tu ahkim hihih

faisal said...

ahahaa, betul gak, comel pe katak puru tu,hehehe..:)

Azer Mantessa said...

kalau katak puru ... itu sudak baik tuuuuuu :-)

aNoi haLim said...

katak puru?
webek webek...
hehehhe

AiRynnz said...

aduh pepagi dah wat org sakit perot gelak la ahkim ni...:p :p

chot said...

hahahha..lawak la ko pek..

ismisuzu said...

ganaz betul pak imam kg ah kim!

Masy said...

klu jadi katak puru, ia akan melompat dan meninggalkan tuan punyenya kan? isk~

nUr@dDeEn said...

Hak hak hak ... tahu lu takut sama sumpahan tok imam! Memang betul kata Jenal, katak puru pun comel apa ekkekeke...!

cd said...

cute sungguh sumpahan tok imam itu... katak puru walaupun geli, tapi ada comelnya... hik hik.. :p

KAMARSURIA said...

aiyak sib baik tak jadi sumpahan, kalau tak kecoh 7 keturunan si ah kim "tutnya" katak puru disumpah dek pak imam..

huhuhuhu (:

Titicaca said...

err..jadi, kesimpulannya, sumpahan tok imam tu tak menjadilah? ke ko terlambat maka terjadilah sumpahan itew?hahhaa..

Rjuna said...

anu jadi katak puru best apa, BESAR!!

azmir said...
This comment has been removed by the author.
orochi said...

hahaha..
jumpa tepi tiang?
tak agak-agak nak tipu..
hahaha..

Asnor filza said...

erk.. apa kaitannya entry ko ngan moral kat bawah tue??

blackpurple @ jowopinter said...

Macamana agaknya kalau macam katak puru ekk... ha ha!

one said...

Salam..
lepas buka posa baca citer2 lampau encik hakim ni menggelegakkan perut..adeila

ad3ck said...

ahaha. baik dowh si abu mereng tuh sebenonye. ;p.

ah kim said...

Salam.

Bunga,
Hahaha! Nakal ho? Hehe!

Nano,
Hihihi!

Kemat,
Ya lo! Pak Imam wa punya kampung sudah kaya lo! Haha!

Aki,
Hahaha! Pak Imam memang comel lo!

Ah May,
Hahaha!

ah kim said...

F-tia,
Hehehe! Ya lo!

Sas,
Hehehe!

Zino,
Abis! Hahaha!

Amirah,
Itu Imam punya sumpah boleh jali doa lo! Hehehe!

Debik,
Hahaha! Sikit lagi lo!

ah kim said...

Purple H,
Manyak takut ho? Hehehe!

Tyrex,
Ya lo. Nyangan bikin main-main lo!

Johan,
Hahaha! Tabik sama polis lo!

Zwitt,
Hehehe!

Ayaq,
Hahaha!

ah kim said...

Inna,
Tatak kinna ho? Wa pun tatau lo! Hehe! Abu Meleng? Lagi satu kali wa pun tatau ho!

Lindosh,
Manyak betut ho? Hehe!

Faisal,
Comel? Comel? Comel? Aiyak! Hahaha!

Azer,
Bagut ho? Hahaha!

ah kim said...

Anoi,
Lu tau munyi katak ho? Hehehe!

Airynnz,
Sakit pelut? Kasi sapu ubat lo!

Chot,
Hahaha!

Ismi,
Ya lo! Pak Imam memang ganas lo! Hehe!

Masy,
Ya ka? Lu tau ho? Hahaha!

ah kim said...

Nur@,
Hahaha! Comel? Hahaha!

Cd,
Hehe! Geli ho?

Kamar,
Betut ho! Wa pun takut lo! Haha!

Titi,
Sikit lagi itu sumpahan jadi lo! Aiyak!

Rjuna,
Hahaha!

ah kim said...

Comment,
Holiao ho!

Oro,
Hahaha!

Asnor,
Wa pun tatau lo!

BlackP,
Hahaha!

One,
Wah! Sulah gelegak aa itu pelut! Hahaha! Kasi sujuk lo!

ah kim said...

Ad3ck,
Ya lo! Abu Meleng memang baik lo! Huh! Hahaha!


Telima kasih laun kelali la ho!

shahril aley said...

kalau anu ko jadi katak puru mcmn la bentuknye bile ehemehem.....(apa yg ko pikir)