Tuesday, September 25, 2007

SETAN KENA IKAT - KISAH 5

Ramadhan. Satu masa. Malam. Kat kampung. Aku. Tumpang tidur rumah Jenal. Mulanya nak tidur surau. Tak jadi. Jenal ajak.

Aktiviti. Pukul 3 pagi. Round kampung. Ambik angin. Sebelum sahur. Lalu depan rumah Abu Mereng. Pakat. Nak kejut sahur.

Tengok motor Abu Mereng. Jenal sambung wire. Tanpa kunci. Masa tengah sunyi. Kick start. Enjin ngaum. Aku. Pulas. Lagi kuat. Lampu rumah menyala. Aku sama Jenal berlari tepi rumah. Sambil gelak manja. Ahaks.

Ngendap dari tepi. Nampak Abu Mereng. Matikan enjin.

Tapi. Betis aku rasa sesuatu. Gatal. Peha aku pun. Aku raba. Dapat sesuatu. Lembik berbulu. Agh. Ulat bulu.

Aku. Tergaru-garu. Jenal kata. Nasib baik tak kena kat 'anu'. Cheh.


Moral : Jangan biarkan diri anda diselubungi...ulat bulu!

28 comments:

Masy said...

hehehe nyaris melakukan kejahatan ye, thanks pada ulat bulu yg mmbantutkan segalanya :D

chot said...

ko ni kartunis ke ah kim? gay penulisan mcm artis komik je...

tintaHati said...

ah kim serupa itu mcm ulat bulu juga tak?


hehe...nak tiru slanga apek xjadik lahh ;P

zwitterion said...

enjoy lor sama ini celita..hehe

AiRynnz said...

x abis2 dia nyakat si abu mereng tuu :p

inna hayati said...

kesianla kat Abu Mereng tu...
seb baik ulat bulu...kene tulah Abu Mereng kot tu...asal buat jahat terus dapat balasan on d spot...

nUr@dDeEn said...

hak hak hak ... ulat bulu tuh walaupun kecik, tapi kalo kena, gatal nak mampus. Tak serik2 la tuh ;p

nanonano said...

aaaaaaaaaa~~ *mulot nganga*

achik said...

hahaha.. tu la x abis2 buat dajal.. ;p

Azer Mantessa said...

biaq kita jadi ulat bulu :-)

shahril aley said...

manakan ulat bulu tak berkenan dengan ko pasal ko mesti sama spesis dengan die. hehehe.....

blackpurple @ jowopinter said...

Kalau kena kat anu baru macam katak puru..ha ha!

one said...

Pengajaran..cite2 ni lucu tapi boleh buat iktibar
Ur anthropology masih aktif ke?

Babe said...

nasib baik bulan lintah

CiK BaWaNg said...

salam ah kim...

thanks lawat blog cik bawang...

hati2 sama itu ulat bulu aaa

akirasuri said...

ha ha ha..
nasib kena ulat bulu..
kalau kena TUNGAU!!
wakakaka!!

*larikk!!

Purpleheart said...

Ulat bulu telah menyelamatkan keadaan... kekekekeke

zino said...

macam macam la ah kim ni hehe

F-Tia said...

apa pasat ah kim talak kena ikat sama itu setan?
apa pasat jenal talak kena ikat sama itu setan?
apa pasat itu ulat bulu talak kena ikat sama itu setan?
apa pasat ah kim dengan itu jenal dengan itu ulat bulu talak kena ikat sama-sama setan?
sama-sama nanti gatal lor~

-d0ne-

Orang Biasa said...

buat baik berpada-pada..buat jahat 2 3 kali je takpe ;p

ernisuhana said...

ahahahaha.. yeap! setan kena ikat bulan posa ni. *gelak*

faridmw said...

salam..
selamat berpuasa..
memoga tuhan menjaga iman kita...

ah kim said...

Salam.

Masy,
Ulat bulu yang manyak baik hati ho? Haha!

Chot,
Hahaha! Kartunis? Hahaha!

Tinta,
Wa? Ulat gonggok.

Zwitt,
Hehe! Phwitt!

Airyn,
Ya lo! Kasi buli sama Abu Meleng.

ah kim said...

Inna,
Wa pun tatau apa pasat. Kasi bikin siasat selupa CSI ho?

Nur@,
Betut lo! Manyak gatal lo! Lua hali pun tatak moleh baik ho!

Nano,
Makan angin ho? Tatak puase ho?

Achik,
Hahaha! Pandai la lu, Ah Chik. Haha!

Azer,
Jadi ulat bulu ho? Wa suka ma!

ah kim said...

Shahril,
Wa lasa pun itu maciam juga lo! Heh!

BlackP,
Hahaha! Wa tatak sanggup tanggung itu beban lo! Hahaha!

One,
Wa sulah tatak 'plektis' anthropology lo! Lu sulah kelija ho? Apa kelija?

Babe,
Lintah ho? Aiyak! Kasi lali lulu la ho! Hehe!

Cik Bawang,
Lu tatak suka sama ulat bulu ho? Ulat gonggok?

ah kim said...

Aki,
Tungau? Tungau? Tungau? Aiyak! Wa moleh lali sampai kutub utala lo! Haha!

PurpleH,
Ya lo! Kasi balas kinna sama wa ho? Tatak kesian sama wa ho? Tapa lo!

Zino,
Kenangan ini aa jali hibulan ma! Ho? Hehehe!

F-tia,
Wa sulah gatal lo sikalang. Gatal. Gatal. Hehehe!

Orang,
Hehe! Manyak pandai la lu, Olang. Buat jahat manyak kali kasi lapat balasan pun manyak kali ma!

ah kim said...

Erni,
Setan tatak lapat tolong olang bikin jahat ho? Itu pasat olang jahat mau bikin jahat tatak jali ho? Hahaha!

Farid,
InsyaAllah. Ameen ya Robbi.


Telima kasih laun kelali la ho!

manje said...

kah..!kah..!kah..!!aa,ambik ko..!!